torsdag 1 september 2011

Bokningsfrossa

Koh Samet, 2007.
Sådär, nu är sista perioden av boende bokat inför kommande Thailandsresa. Det är första gången som vi vet exakt var vi ska bo hela resan. Tidigare har vi tagit det mer som det kommit och som vi känt för, men för W skull känns det bättre såhär.

Jag undrar bara hur många timmar som jag har suttit och surfat runt efter boende, oj oj det vill jag nog inte veta vid närmare eftertanke. Till en början känns det enbart superroligt att försöka hitta något som uppfyller våra önskemål, men allt eftersom sökandet fortskrider så verkar jag utveckla någon slags sjuklig jakt på perfekt, och det leder absolut inte fram till några bokningar utan snarare att jag alltid hittar något litet fel med alla ställen. Då gäller det att ta en paus, hitta tillbaka till fokus igen. Herregud, vi tänker trots allt inte hänga på något hotell eller lägenhet hela semestern;)

3 kommentarer:

  1. I have never been to Koh Samet but spent some time at other islands further south. Actually my favourite on the Thai Golf is Koh Nang Yuan, but they're all beautiful!

    SvaraRadera
  2. South of Thailand are really beautiful, but I love Bangkok so therefore we been in the north parts in recent trips:)

    SvaraRadera
  3. Da blir det lekre biler å få! Jeg har erfaring fra Krabi og en veldig, veldig dyr resort der - hele reisen var en drøm, men det er FOR VARMT der! Gleder meg til mengder flotte, eksotiske bilder!

    SvaraRadera