söndag 17 juni 2012

Kattliv



I förmiddags när jag åkte till affären såg fick jag syn på två grannar som stod vi sidan av vägen vid korsningen närmast vårt hus. När jag tittar närmare ser jag att det ligger en katt i gräset vid deras fötter. Min första tanke är att det är Frank, vår grannkatt som vi ser efter nu i ett par dagar. Det visar sig dock att den döda katten tillhör den ena av de två som redan står där. SÅ otroligt fegt och dåligt att den som körde bilen inte stannade!
Tvättmaskinen har annars gått varm under större delen av dagen och därför har vi inte varit på någon söndagsutflykt. Trots att W på egen hand släpade upp bärstolen från undre plan i morse. Det var stor besvikelse för honom när han inte fick sitta i den någon längre stund. 
Han fick i alla fall vara med och se när vi satte båten i vatten på en ny fin båtplats i eftermiddags. Hoppas att vi snart kan åka en sväng med den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar