tisdag 10 januari 2012

Hemma igen

Så många dagar som passerat, så mycket som vi har gjort och upplevt, ändå känns det som att det var i går som vi med minsta möjliga marginal lyckades komma med planet till Thailand. Nu är vi hemma i vårt hus och jag har sedan några timmar tillbaka kämpat emot viljan att gå och lägga mig:)

Det var mycket nära att vi skulle missa vårt flyg vid avresan från Arlanda, trots att vi var på flygplatsen i väldigt god tid innan avgång. Vi tittade i butikerna, åt lunch och pratade. När jag sedan gick för att köpa vin så tyckte jag mig höra vårt efternamn ropas ut i högtalarna men eftersom jag inte riktigt hörde allt och de dessutom sa en massa andra namn så tänkte jag inte mer på det utan gick tillbaka till vårt bord. Så efter ett tag hör jag klart och tydligt hur de ropar ut både mitt för- och efternamn. Vi sätter full fart och vid passkontrollen säger de att gaten är stängd men att vi kan passera för att se om någon ändå är kvar vid disken. Vi rusar vidare och där möts vi, av förklarliga skäl, av mycket sur personal som släpper förbi oss sist in på flygplanet, tack tack tack! Klantigt nog så hade vi tittat på avgångstiden på en gammal biljettutskrift, men denna gång gick det bra ändå :)

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni kom med iallafall. Häftig bild o välkommen hem :)

    SvaraRadera
  2. Oj, det gäller att göra tillvaron lite extra spännande ibland ;) Välkomna hem till den snöiga vintern! :) /Hanna

    SvaraRadera